vraag uw plaatselijke

in General Section Thu Jan 31, 2019 4:53 am
by Banning • 210 Posts

Velen van ons werden het eerst blootgesteld aan het dragen van spikes tijdens onze middelbare school dagen langlaufen.

Als we spikes voor XC droegen, Asics Gel Lyte 5 Womens leerden we al snel dat ze de tractie op modderige grond verbeterden, ons vermogen voor bergbeklimmen verbeterden door ons in staat te stellen dieper in de grond te graven met elke voetstap, en stelde ons in staat om sneller concurrenten te passeren in onze laatste trap.

Deze spikes hebben meestal een meer dichte rubberen buitenzool, een teenbeschermer om wortels Nike Internationalist Femme of stenen te ontstoppen, en hebben vaak meer veerkrachtig, waterbestendig bovendeel in het geval van natte / modderige banen.

Cross country raceschoenen komen ook in "spikeless" versies, die soms verwarrend kunnen zijn. Wat dit meestal betekent, is dat in plaats van overdraagbare metalen spikes, de schoenen zijn uitgerust met rubberen studs die al in de buitenzool van de schoen aanwezig zijn, vergelijkbaar met een voetbalcleat (maar niet zo uitgesproken).

Deze dienen dezelfde functie, maar zijn wellicht meer geschikt voor meer verzorgde cursussen (zelfs gras of ingepakt vuil) of voor degenen die vinden dat metalen spikes bestaande voetblessures verergeren.

Volgpieken in zowel de afstands- als sprintvari?teiten zijn meestal vederlicht met een luchtig bovenwerk dat voor één doel is ontworpen om de loopeffici?ntie bij hoge snelheid Nike Air Max 97 Womens te maximaliseren. De buitenzolen zijn meestal minder dik, de spike lengte iets korter en minder schokdempend om de runner van de lijn naar de tape te dragen in de kortst mogelijke tijd.

Veel renners kiezen ervoor om zonder schoenen te gaan wanneer ze spikes dragen voor extra gevoel op de grond, proprioceptie en vochtregulatie tijdens zweten (of de steeplechase te laten lopen met zijn talrijke watersprongen), maar ik moedig voorzichtigheid aan om deze praktijk te voorkomen om potentieel race-hinderende blaren te voorkomen .

Sporen volgen helpt de renner de tractie te maximaliseren wanneer het rondje de baan op draait, stijgt om concurrenten te passeren, hardloopt met een snelle voorvoetaanval gedurende een race en een verpletterende trap aflegt bij de finish.

Nu voor enkele opmerkingen over het kopen van je eerste paar spikes. www.dieliseusen.de Ten eerste is het essentieel om jezelf de volgende vragen te stellen. Waarom koop ik een paar spikes? Waar zullen ze in mijn training / racen voor worden gebruikt? Op welk terrein zal ik in de eerste plaats racen? Heb ik verwondingen die kunnen worden verergerd door het dragen van spikes?

Het is belangrijk om op te merken dat diegenen onder ons niet langer op school strijden waar XC en trainingsseizoenen netjes zijn gedefinieerd, dat spikes effectief kunnen worden gebruikt bij het trainen voor wegwedstrijden, ook (tijdens intensieve track speed-sessies, om aan hardloopformulieren te werken, enz. ).

LET OP: Men zou NOOIT met pieken op de weg moeten racen. Geloof het of niet, ik heb mensen dit al eerder zien proberen en het eindigt bijna altijd in een DNF. Een goed paar spikeless XC-schoenen kan echter een grote troef zijn voor relatief korte trailraces van 5K-15K als je meedoet Nike Air Max 90 Mujer aan dergelijke evenementen.

Als je een student-atleet bent op de middelbare school of universiteit, dan zou het voordelig zijn om zowel een paar vertrouwde XC-trackspikes te hebben om aan de behoeften van je specifieke evenement / s te voldoen. Omdat financi?n vaak een probleem kunnen zijn voor hardwerkende studenten, zijn er verschillende pieken op de markt die tussen de twee sporten goed kunnen worden overgedragen; vraag uw plaatselijke schoenenwinkel om informatie over hybride uitsteeksels die de kloof tussen XC en het spoor kunnen overbruggen.

Spikes, net als andere raceschoenen, duren slechts 200-300 ml dus wees voorzichtig met het bijhouden van het aantal mijlen waarop je een paar hebt aangemeld in je trainingsdagboek.

Scroll up

Visitors
7 Members and 332 Guests are online.:
carylouder007, hanstetotz, hpprintersupports, thucnghi1278, ropapefeti, Banning, ngockhanh1356

We welcome our newest member: thucnghi1278
Board Statistics
The forum has 48001 topics and 69170 posts.

Xobor Einfach ein eigenes Xobor Forum erstellen