van vrijwel niets opbouwe

in General Section Fri Jan 25, 2019 3:02 am
by Banning • 232 Posts

Net als Mo Farah, voelen velen van ons zich vandaag waarschijnlijk een beetje gekneusd en gehavend na een lange run - een laatste voor velen - in de pre-marathonperiode. Slechte Mo - de verwachting van hem voor de marathon van Londen van volgende maand is immens. Waar de rest van ons alleen maar hoopt rond te komen, en misschien onze eigen records te verslaan, wordt er van hem verwacht dat hij niet alleen rond zijn eerste marathon vist, maar - door velen, Nike Air Max 95 Femme tenminste - om het te winnen. De realiteit is, zoals hij zelf zei enige tijd vóór de halve marathon van gisteren in New York, dat hij in hoge mate de underdog is. Een underdog die, ongeacht de positie waarin hij eindigt, die lijn zal overschrijden in een tijd waarin de rest van ons vrijetijdskleding roekeloos zou zijn. Hij zal tijd hebben voor een douche, een kopje thee, een hapje eten en gaan zitten terwijl velen van ons nog steeds Tower Bridge oversteken. De mijn is wit met één suiker, Mo.

Dus, heb je een beetje struikelen, zoals Mo, of rondgevlogen als Mutai? Ik schrijf dit vanuit een horizontale positie nadat ik een hele nieuwe, nieuwe verwonding heb opgepikt, waarvoor ik het tuinieren helemaal de schuld geef. Ik zal het nooit nog een keer proberen. Omdat ik momenteel niet kan lopen, zijn de kansen om snel te lopen niet goed. Probeer niet te wentelen in zelfmedelijden, maar om Adidas Zx 850 Mujer mijn innerlijke Mo te kanaliseren en te leven om te vechten (nou ja, rennen) een andere dag. Dit weekend voltooide ik mijn eerste (misschien alleen?) Halve marathon, beukende Asics Gel Lyte 5 Damen de straten in en rond Hastings met 3.000 anderen.

In november schreef ik een blog over hoe ik werd ge?nspireerd om serieuzer te rennen, ter nagedachtenis aan mijn late moeder, een fervent hardloper tot aan haar vroegtijdige dood.

Ik heb echt genoten van hardlopen, van vrijwel niets opbouwen tot ongeveer 30k per week. Maar veel van wat er goed aan is - de eenzaamheid, de spontaniteit - ontbreekt volledig in georganiseerde races. Ik was absoluut bang voor de dag, omdat ik het gevoel had dat ik niet genoeg had getraind en dat 'grote dagen' de zenuwen de baas zouden worden. Tot op zekere hoogte had ik gelijk. Ik voelde me ziek en nerveus toen de race begon. De route staat bekend om zijn vroege heuvels en ik moest verschillende keren stoppen en lopen. Ik had waarschijnlijk Adidas Stan Smith Femme veel meer gelopen als het niet voor de aanmoediging was van Nike Air Max 2016 Womens mijn mooie hardloopmaatje Shirley. Ze kende de koers en zou me aansporen met beloften (niet helemaal waar) dat "het vanaf hier allemaal bergafwaarts is". Maar ik voelde dat ze sneller had kunnen gaan zonder mij. En ik voelde me zelfs mule-achtig ontmoedigd door het geschreeuw van steun van toeschouwers of kameraadschap van andere hardlopers. Ik wilde alleen alleen rennen, waar ik deed deed er niet toe of had invloed op iemand anders.

Scroll up

Board Statistics
The forum has 48217 topics and 69471 posts.

Xobor Einfach ein eigenes Xobor Forum erstellen